loading...

سلام پرواز | تورهای ارزان لحظه آخری

بازدید : 28
چهارشنبه 24 فروردين 1401 زمان : 15:03

در این مقاله درباره ویزای کانادا ، شرایط و مدارک اخذ ویزای کانادا و اطلاعاتی مجمل از انواع ویزای کانادا خواهید خواند.

تفاوتی ندارد که انگیزه شما از سفر به کانادا و ودریافت ویزای کانادا دیدار اقوام و آشنایانتان، شرکت در کنفرانس ‌های علمی و یا نمایشگاه‌های تجاری و هنری ، شرکت در تور کانادا، تحصیلات دانشگاهی و یا استفاده از فرصت‌های مطالعاتی دانشگاهی پسا دکترا باشد؛ با هر هدف و انگیزه‌ای که بخواهید بصورت قانونی وارد این کشور پهناور شوید، به عنوان یک شهروند ایرانی ملزم به دریافت ویزای کانادا هستید.

مهاجرت پذیری ،جذب نیروی کار و گردشگر کانادا باعث شده حتی با وجود روابط سیاسی سطح پایین دو دولت‌ایران و کانادا، هم‌چنان این کشور به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری، ادامه تحصیل و یا اقامت دایم و زندگی، مطلوب ایرانیان باشد. مجموعه سلام پرواز با بیش از یک دهه تجربه در زمینه خدمات ویزای توریستی کانادا، مشاور و همراه شما برای دریافت این ویزا خواهد بود و سعی دارد اطلاعات کاملی برای شما در این زمینه فراهم آورد.

در ادامه انواع ویزای کانادا، شرایط درخواست ویزای کانادا، هزینه، مدارک لازم و … را به اختصار ارزیابی کرده‌ایم تا اطلاعات موجز و موثقی را از فرایند ویزای کانادا تقدیم شما نماییم.

انواع ویزای کانادا

ویزا کانادا انواع مختلفی دارد که بسته به نیاز هر فرد می‌بایست نسبت به دریافت آن اقدام کرد. انواع ویزای کانادا شامل مواردی متعددی چون ویزای توریستی کانادا ، ویزای تحصیلی، ویزای فرصت مطالعاتی و … می باشد . به طور کلی انواع ویزای کانادا به دو دسته کلی ویزاهای موقت کانادا و ویزای اقامت دائم کانادا تقسیم بندی می‌شود.

برای ثبت درخواست و دریافت هر یک از ۲ نوع ویزای کانادا از دو طریق می‌توان اقدام کرد. ثبت نام آنلاین ویزای کانادا و روش دوم مراجعه حضوری به سفارت کانادا و ارائه مدارک به صورت دستی پرکردن مدارک در محل سفارت کانادا. به دلیل بسته بودن سفارت کانادا در ایران متقاضیان دریافت ویزای کانادا می‌بایست برای انگشت‌نگاری و یا بیومتریک ویزا در کشورهای اطراف ایران مراجعه کنند.

ویزای توریستی کانادا با سلام پرواز

ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا یا (Visitor Visa) همانگونه که از نام آن بر‌آید با اهدافی توریستی صادر می‌شود. نکته جالب در خصوص این ویزا این است که در حال حاضر این ویزا به شکل ویزای مولتی کانادا (Canada Multiple Visa) که در ایران با نام‌هایی همچون ویزای ۵ ساله کانادا نیز معروف شده، صادر می‌شوند. در واقع بنابر اعلام وب سایت سفارت کانادا به افسران مهاجرت این کشور توصیه شده‌است ویزای توریستی کانادا را تا جای ممکن به شکل ویزای مولتی صادر کنند.

دارندگان ویزای مولتی کانادا قادر خواهند بود تا زمان اعتبار ویزای خود (اعتبار ویزای مولتی کانادا تا زمان اعتبار پاسپورت است که برای ما ایرانیان این مدت حداکثر پنج سال می باشد) در هر زمان و بدون محدودیت وارد خاک کانادا شوند و هر بار تا مدت ۶ ماه در این کشور اقامت داشته باشند. بعد از گذشت ۶ ماه کافی است یک بار ولو به مدت ۶ ساعت از کانادا خارج شوند و مجددا به این کشور بازگردند تا اقامت آنها در کانادا برای ۶ ماه دیگر بلامانع باشد.

همانگونه که پیشتر اشاره شد، برای درخواست ویزا کانادا به دو روش می‌توان اقدام کرد : ثبت نام آنلاین ویزای کانادا و یا مراجعه حضوری به سفارت . نخستین گام در ثبت نام آنلاین ویزای کانادا ثبت یک حساب کاربری است. پس از ایجاد حساب کاربری، متقاضیانی که از طریق آنلاین اقدام به ثبت درخواست ویزای کانادا می‌کنند، بعد از واریز آنلاین هزینه ثبت نام یک شماره پیگیری یا Tracking No دریافت می‌نمایند که تمامی مراحل پیگیری جواب ویزا کانادا درخصوص پرونده از طریق این شماره انجام خواهد شد. تاکید سایت رسمی سفارت کانادا برای متقاضیان ویزا کانادا، ثبت نام آنلاین است. روشی که هم هزینه بسیار کمتری در مقایسه با مراجعه حضور به سفارت خواهدداشت و هم پیگیری آپ‌دیت پرونده از این طریق بسیار راحت‌تر و سریع‌تر خواهد بود. بدلیل تعطیلی سفارت کانادا در ایران می‌توان گفت ثبت نام آنلاین ویزای کانادا در حال حاضر بهترین گزینه برای متقاضیان ویزای کانادا بویژه برای ما ایرانیان است و البته خدمات پیکاپ ویزای کانادا هم یکی از خدمات مجموعه سلام پرواز پس از صدور ویزای کانادا می باشد.

مدارک لازم برای دریافت ویزای کانادا

مدارک مورد نیاز برای ویزای کانادا بسته به نوع ویزای مورد درخواست متقاضی متفاوت است. برخی نکات وجود دارند که در زمان ارائه مدارک باید به آنها توجه کرد، برای مثال با توجه به زمان ۲ تا ۳ ماهه صدور ویزا کانادا بهتر است متقاضیان ویزای توریستی کانادا پاسپورتی دست کم با ۹ ماه اعتبار ارئه دهند. همچنین بهتر است تمامی پاسپورت‌های قبلی داوطلب نیز با هدف بررسی بهتر سابقه سفر مورد بررسی قرار گیرد. برای دریافت چک لیست، در ساعات اداری با سلام پرواز تماس حاصل فرمایید.

سلام پرواز مشاور شما در ویزای کانادا

راهنمایی و مشاوره ثبت نام ویزای کانادا در سلام پرواز صورت میگیرد. چه از طریق تماس تلفنی با شماره 22221500-021 و چه از طریق مراجعه حضوری کارشناسان دپارتمان ویزا و وقت سفارت مجموعه سلام پرواز که همواره آماده پاسخگویی به شما هستند. به یاد داشته باشید پروسه دریافت ویزای کانادا، روندی فنی، حساس و نیازمند دقت و تجربه بالا دارد.

کوچکترین اشتباهی در پر کردن فرم های مختلف درخواست ویزای کانادا می‌تواند به راحتی موجب تردید افسر کنسولی و در نتیجه رد درخواست شما شود، واقعیت این است که بر اساس سال‌ها تجربه ما در امور مربوط به ویزا کانادا، شانس موفقیت و پذیرش درخواست متقاضیانی که از ابتدا با مطالعه و مشاوره پای در این عرصه گذاشته‌اند بسیار بیشتر از افرادی بوده‌است که تنها با اتکا به اطلاعات پراکنده شخصی برای ویزا کانادا اقدام کرده اند.

منبع : ویزای توریستی کانادا

بازدید : 47
پنجشنبه 18 فروردين 1401 زمان : 13:45

پیکاپ ویزا یا همان پیکاپ پاسپورت در اصطلاح به روند ارسال گذرنامه به سفارت و بازگرداندن آن همراه با ویزا به متقاضی گفته می ‌شود. گرچه حضور شما برای مصاحبه یا انگشت نگاری واجب و الزامی است ولی بعد از صدور ویزا، نیازی به حضور برای الصاق ویزای شما نخواهد بود. در نهایت خیلی از متقاضیان با توجه به وقت و هزینه ‌ای که باید برای سفر به کشورها برای انجام کارهایشان بگذارند، ترجیح می ‌دهند که مدارک خود را به فرد یا شرکت مرتبط این کار بدهند تا به عنوان نماینده، کارهای آن‌ ها را دقیق انجام بدهد.

خوشبختانه از آنجاییکه خدمات ویزای کانادا یکی از اصلی ‌ترین خدمات مجموعه مسافرتی سلام پرواز بشمار می رود، اما دپارتمان پیکاپ ویزای ما نیز با بهره‌ مندی از تیم مجرب اجرایی و البته دفاتر و کارگزاران برون مرزی خود آماده ارائه خدمات پیکاپ ویزای کانادا به شما متقاضیان محترم خواهد بود. لازم به ذکر است که خدمات پیکاپ ویزای کانادا، سفارت ‌های این کشور در ترکیه و امارات را پوشش می ‌دهد و شما برای اطلاعات بیشتر در خصوص پیکاب ویزای کانادا در این 2 کشور و آدرس و اطلاعات کامل سفارت کانادا در کشورهای همسایه می توانید با مشاوران ما در مجموعه سلام پرواز تماس حاصل نمایید.


پیکاپ ویزا کانادا چیست؟

هنگامی که پاسخ درخواست ویزا کانادا شما از طریق ایمیل به اطلاع تان رسید، فرد موظف است حضورا با در دست داشتن پرینت ایمیل و پاسپورت خود به سفارت کشور مربوطه مراجعه نماید و نسبت به الصاق ویزایش اقدام کند. بنابراین بسیاری از متقاضیان به دلیل محدودیت ‌های زمانی و یا صرفه ‌جویی در هزینه‌ هایشان با استفاده از خدمات پیکاپ از سفر مجدد به کشور مربوطه که می تواند ترکیه یا امارات باشد و دریافت ویزای خود اجتناب می ‌کنند. به این دلیل متقاضی این امکان را دارد که با تعیین نماینده‌ قانونی، پرینت ایمیل سفارت به همراه پاسپورت خود را در اختیار این نماینده قرار بدهد و با هزینه ‌ای بسیار کم و در بازه زمانی کوتاه، بدون نیاز به اقامت در این کشورها ویزای خود را دریافت کند.

نکته: البته باید حتما توجه داشت که ارائه خدمات پیکاپ پاسپورت مستلزم اخذ مجوزهای قانونی از پلیس مهاجرت می باشد، چرا که در حالت عادی به همراه داشتن تعداد زیادی پاسپورت توسط افراد متفرقه منع قانونیدارد و صاحبین پاسپورت ‌ها را نیز با مشکلاتی جدی مواجه خواهد کرد.

پیکاپ ویزا کانادا

پیکاپ ویزای کانادا از ترکیه

برای پیکاپ ویزای کانادا از ترکیه کارشناسان دپارتمان پیکاپ آژانس سلام پرواز پاسپورت شما متقاضیان عزیز را از طریق پروازهای مختص پیکاپ به سفارت کانادا در آنکارا ارسال می کند و درست بعد از مراحل اداری، پاسپورت مهرخورده را با اولین پرواز به تهران باز می گرداند تا تحویل شما شود. همچنین بطور دقیق نمی‌ توان زمان مشخصی برای خدمات پیکاپ بیان کرد، ولی به جرات می ‌توان گفت با توجه به انجام صفر تا صدی مراحل کار و سه پرواز منظم در هفته، همکاران ما سریعترین خدمات را در زمینه پیکاپ پاسورت در کشور به شما ارائه می کنند.

  • پیکاپ ویزای کانادا از استانبول

برای پیکاپ ویزای کانادا از استانبول ما پاسپورت شما را ارسال خواهیم کرد و سپس بعد از انجام کارهای اداری توسط سفارت کانادا، پاسپورت مهر خورده را باز می ‌گردانیم تا به شما تحویل بدهیم. اگرچه برای این کار نمی ‌توان زمان دقیقی را به شما بدهیم.

  • پیکاپ ویزای کانادا از آنکارا

برای پیکاپ ویزای کانادا از آنکارا، پاسپورت شما ارسال می ‌شود و بعد از انجام کارهای اداری توسط سفارت کانادا، پاسپورت مهرخورده به ایران بازگردانده می شود و طبیعتا برای این کار هم نمی ‌توانیم زمان دقیقی تعیین کنیم.

پیکاپ ویزای کانادا از ترکیه

مدت زمان پیکاپ ویزا

پیکاپ پاسپورت معمولا بین 7 الی 10 روز کاری زمان خواهد برد. اما با توجه به شرایط کاری سفارت ها در این دوران اپیدمی کرونا مشخص نیست چقدر زمان می برد! البته شما متقاضیان تا 30 روز زمان دارید تا برای پیکاپ ویزای کشورهای کانادا خود اقدام نمایید. در صورتی که در این بازه زمانی برای پیکاپ اقدامی انجام نگیرد، ریجکت خواهید شد و با توجه به هماهنگی های لازم با کارگزاران و شرکت های پستی، بعد از اقدام برای پیکاپ ویزا حدودا بین 7 تا 10 روز کاری پاسپورت به دست شما خواهد رسید.

مدارک لازم برای پیکاپ ویزا کانادا چیست؟

مدارک مورد نیاز برای پیکاپ ویزا کانادا عبارتند از :

ویزای مهاجرتی پیکاپ ویزای کانادا

  • پاسپورت امضا شده

  • پرینت ایمیل سفارت

  • تکمیل صفحه آخر ایمیل سفارت (شامل نام کوچک متقاضی، قد، رنگ چشم، ایمیل، آدرس و شماره تلفن)

  • دو قطعه عکس ۵*۷ (که یک قطعه از آن مهر محل عکاسی را داشته باشد)

  • فرم وکالت

ویزای غیر مهاجرتی پیکاپ ویزای کانادا

  • پرینت ایمیل سفارت

  • پاسپورت امضا شده

  • رسید انگشت نگاری VAC

  • فرم وکالت

هزینه پیکاپ ویزای کانادا از ترکیه

انجام پیکاپ پاسپورت شامل هزینه های دفاتر وک و دستمزد آژانس های دارای مجوز مثل سلام پرواز خواهد بود. البته شما عزیزان بسته به این که کجا انگشت نگاری کرده باشید، کمی در هزینه ها متفاوت می باشد. دفاتر وک بعد از انجام امور لیبل شدن ویزا، پاسپورت شما را تنها از طریق پست های داخل کشوری به آدرسی که شما معرفی کرده اید ارسال می کنند و سپس بسته به محل انجام انگشت نگاری کانادا، کمی هزینه پیکاپ ویزا کم و زیاد می‌ شود. اگر انگشت نگاری شما در استانبول انجام شده باشد برای پیکاپ ویزا از دفتر وک استانبول هزینه های اضافی پرداخت نخواهید کرد.

  • هزینه پیکاپ ویزای کانادا از استانبول برای پرونده ای که در استانبول انگشت نگاری شده باشد: 121.5 لیر

  • هزینه پیکاپ ویزای کانادا از استانبول برای پرونده ای که در آنکارا انگشت نگاری شده باشد: 121.5 لیر + 60 لیر

هزینه آژانس های مسافرتی هم بین یک میلیون تا یک میلیون و پانصد هزار تومان متغیر است که این مبلغ قابل تغییر می باشد. البته برخی آژانس ‌ها شرایط رقابتی قابل توجهی را برای متقاضیان ایرانی فراهم کرده ‌اند که پیشنهاد می کنیم در خصوص انتخاب آژانس هوشمندانه و با تحقیق اقدام نمایید.

هزینه پیکاپ ویزای کانادا از ترکیه

پیکاپ پاسپورت کانادا

شما با انتخاب کارگزاری برای پیکاپ، وکالت خواهید داد که کارگزار به عنوان نماینده شما پاسپورت و سایر مدارک لازم برای ویزا کانادا شما را وارد سفارت نماید و درست بعد از آن هم ویزا به پاسپورت ضمیمه شده را از سفارت دریافت میکند و در ایران به شما تحویل می دهد. بنابراین مفهوم پیکاپ پاسپورت کانادا عملا تفاوتی با پیکاپ ویزا کانادا ندارد و از هر دو اصطلاح استفاده می شود.

پیکاپ پاسپورت کانادا از کجا انجام می شود؟

کانادا در حال حاضر در ایران هیچ گونه فعالیت کنسولی ندارد. به همین دلیل شما مسافران عزیز باید یکی از سفارت های کانادا در دیگر کشورها را برای انجام انگشت نگاری برگزینید. در صورتی که از روش آنلاین برای ویزای کانادا اقدام کرده اید، این امکان را دارید که از بین تمام کشورهایی که سایت VFS اعلام کرده یک کشور را برای انگشت نگاری انتخاب نمایید و اما در صورتی که از روش غیر آنلاین برای گرفتن ویزا اقدام کرده باشید، انگشت نگاری شما تنها در آنکارا و استانبول انجام خواهد شد.

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که اتباع ایران در هر کشوری غیر از امارات انگشت نگاری کرده باشند، در نهایت ویزای آن ها در ترکیه صادر خواهد شد و اگر هم در امارات انگشت نگاری کرده باشید، صدور ویزای شما در امارات و یا ترکیه انجام می پذیرد. در نتیجه پیکاپ پاسپورت کانادا تنها از آنکارا، استانبول، دبی و ابوظبی انجام خواهد شد.

پیکاپ پاسپورت کانادا از کجا انجام می شود؟

منبع : پیکاپ ویزای کانادا

بازدید : 19
چهارشنبه 17 فروردين 1401 زمان : 16:12

کانادا دومین کشور بزرگ در دنیاست که تقریبا بخش زیادی از آمریکای شمالی را به خود اختصاص داده است. با وجود بزرگ بودن آن، این کشور یکی از کشور های کم جمعیت در جهان بشمار می رود. کشور کانادا به دلیل منابع طبیعی و چشم اندازهای بکر و زیبایش و همچنین وجود فرهنگ های مختلف و تاریخ چند وجهی سالهاست مورد توجه و شهرت قابل توجهی قرار گرفته است و یکی از ثروتمند ترین کشورهای جهان نامیده می شود و نیز دارای دو زبان رسمی انگلیسی و فرانسوی است.

ویزای کانادا یا با اهداف گردشگری و تفریح و یا بازدید از دوستان و یا خانواده برای متقاضیان آن صادر می گردد. از آنجایی که این کشور دارای جاذبه ‌های گردشگری فراوانی می باشد و همچنین وجود شرایط عالی ویزای توریستی کانادا، باعث شده است که ما شاهد درخواست قابل توجهی از سمت متقاضیان ایرانی باشیم. شما عزیزان با اخذ ویزای توریستی کانادا، مجاز هستید تا 6 ماه بدون فاصله در این کشور اقامت داشته باشند. ضمنا شما با داشتن ویزای توریستی کانادا، مجاز به کار کردن و یا تحصیل در این کشور نیستید و این کار جرم به حساب می آید. در ادامه این مطلب، شما را با جزئیات ویزای توریستی کانادا آشنا خواهیم کرد و در نهایت به شما در تصمیم گیری و اقدام جهت دریافت ویزای توریستی کانادا کمک خواهیم کرد. در ادامه این مطلب با آژانس سلام پرواز همراه باشید.


انواع ویزای توریستی کانادا

به طور کلی ویزای گردشگری یا توریستی کانادا به دو گروه دسته بندی می ‌شوند:

  • ویزای یک بار ورود توریستی کانادا
  • ویزای چند بار ورود توریستی کانادا

هر دو نوع ویزای توریستی کانادا که نام بردیم تنها برای مدت زمان مشخصی اعتبار دارند و اینکه شما بعد از به پایان رسیدن تاریخ انقضا نمی ‌توانید از آنها استفاده نمایید.

ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا یک بار ورود

ویزای توریستی یک بار ورود کانادا به دارندگان این نوع ویزا این اجازه را می ‌دهد که تنها یک بار وارد خاک کشور کانادا بشوند. سپس بعد از این که صاحب ویزا کشور کانادا را ترک کند برای اینکه مجدد بتواند وارد این کشور شود، باید دوباره ویزای توریستی کانادا را درخواست بدهد. اگر مسافر بخواهد به کشورهای ایالت متحده آمریکا سفر نماید، برای ورود دوباره به کشور کانادا نیازی به ویزا نخواهد داشت.

ویزای توریستی کانادا مولتی

ویزای توریستی چند بار ورود کانادا، به دارنده این ویزا این اجازه را خواهد داد که با توجه به مدت زمان پاسپورت متقاضی، به صورت نامحدود به خاک این کشور وارد شود و در هر بار ورود، تا 6 ماه بدون محدودیت در کانادا اقامت داشته باشند. همچنین ویزای توریستی چند بار ورود کانادا، تا یک ماه قبل از اتمام تاریخ پاسپورت، باطل خواهد شد.

ویزای توریستی کانادا مولتی

مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی کانادا

  • اصل پاسپورت‌

  • یک قطعه عکس 4٫5 * 3٫5

  • ترجمه رسمی شناسنامه و کارت ملی

  • ترجمه رسمی سند ازدواج

  • تکمیل اطلاعات فردی در فرم ویزای کانادا

  • نامه تمکن مالی به همراه پرینت حساب بانک به زبان انگلیسی که نشان‌دهنده گردش درآمد ماهانه
  • ترجمه رسمی سند ملکی

  • مدارک شغلی با ترجمه رسمی، برای صاحبین کسب و کار، جواز کسب، روزنامه رسمی، آگهی تغییرات شرکت و برای کارمندان، نامه اشتغال به کار، داشتن فیش حقوقی 3 ماه آخر و برای بازنشستگان، ارائه حکم بازنشستگی و آخرین فیش حقوقی

  • رزرو بلیط و رزرو هتل

مراحل اخذ ویزای توریستی کانادا

توجه داشته باشید که قبل از اینکه درخواست خود مبنی بر اخذ ویزای توریستی کانادا را ارائه دهید، پیشنهاد می کنیم اطلاعاتی کامل در رابطه با مدارک و اسناد مورد نیاز جهت دریافت ویزای توریستی کانادا حتما داشته باشید. همچنین باید اطلاعاتی در رابطه با دریافت ویزای توریستی این کشور را بدست آورید تا اطمینان خاطر داشته باشید تا مستعد دریافت این نوع ویزای کانادا می باشید. بنابراین بعد از اینکه مطمئن شدید که تمامی شرایط مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی کانادا را دارید این امکان را دارید که با خیال راحت مراحل زیر را جهت اخذ ویزای توریستی کانادا انجام بدهید.

نحوه ارائه درخواست وقت سفارت کانادا

شما می‌ توانید درخواست خود مبنی بر دریافت ویزای توریستی کانادا را به دو روش ارائه دهید:

1- ارائه درخواست ویزای توریستی کانادا روی کاغذ

برای ارائه درخواست کاغذی ویزای توریستی کانادا، شما متقاضیان می بایستی مدارک درخواستی ویزای توریستی کانادا را بهمراه مبلغ آن به یکی از دفاتر وک در کشورهای همسایه مثل ترکیه ارائه دهید. سپس در ارائه درخواست کاغذی، همزمان با تحویل مدارک، امور انگشت نگاری و عکس برداری خود را نیز انجام می ‌دهید.

2- ارائه درخواست ویزای توریستی کانادا آنلاین و اینترنتی

برای ارائه درخواست دریافت ویزای توریستی کانادا آنلاین به کارت اعتباری و اسکنر یا دوربین برای ایجاد کپی ‌های الکترونیکی از اسناد مورد نیاز خواهید داشت و مدارک خود را به صورت آنلاین برای سفارت کانادا ارسال می ‌کنید.

تعیین نحوه ارائه درخواست اخذ ویزای توریستی کانادا

هزینه ویزای توریستی کانادا

هزینه اخذ ویزای توریستی کانادا، 430 دلار است. کل این هزینه در زمان اقدام برای درخواست ویزای کانادا از شما متقاضیان دریافت خواهد شد. توجه داشته باشید که 185 دلار از این هزینه به سفارت کانادا پرداخت می ‌شود که 100 دلار برای بررسی مدارک و 85 دلار برای انگشت نگاری بیومتریک ویزای کانادا و هزینه های تنظیم مدارک پرونده شما در اکانت مربوطه می ‌باشد.

مدت زمان جواب ویزای توریستی کانادا

بازه زمانی جواب ویزای توریستی کانادا، درست بعد از انجام مراحل انگشت نگاری و عکس برداری ویزای توریستی کانادا شروع می‌ شود. تا قبل از این، مدت زمان جواب ویزای توریستی کانادا، بین 14 تا 90 روز کاری بعد از مراحل انگشت نگاری کانادا بود که در تاریخ 22 ژانویه 2019 میلادی، سفارت کانادا اعلام کرد که این مدت زمان افزایش یافته است و 92 روزی کاری پس از انگشت نگاری، جواب ویزای توریستی کانادا متقاضیان، به آنها اعلام خواهد شد.

مدت زمان جواب ویزای توریستی کانادا

سفر به کانادا با ویزای توریستی در زمان کرونا

خوشبختانه دولت کانادا با ایجاد قوانین جدید اقدام به بازگشایی مرزهای خود کرده است و حالا با توجه به افزایش نرخ واکسیناسیون و و کاهش گزارش موارد بیماری کرونا؛ دولت کانادا این تصمیم را برای مهاجران خود گرفت که دقیقا از 7 سپتامبر 2021 میلادی توریست‌ هایی که به طور کامل واکسینه شده باشند (دریافت آخرین دوز از واکسن‌ های مورد تایید کانادا، حداقل 14 روز قبل از ورود) می ‌توانند وارد خاک کشور کانادا شوند. اما از 9 آگوست یعنی 18 مرداد 1400 دولت اجازه ورود به افرادی را که واکسینه شده اند بدون نیاز به قرنطینه را داده است. با این حال بدون استثنا، همه مسافران باید از ArriveCAN برای ارائه اطلاعات سفر خود استفاده نمایند. بنابراین اگر شما واجد شرایط ورود به کانادا باشید، یعنی اینکه شما مسافران کاملا واکسینه شده باشید، هنگام ورود به کانادا مجبور نخواهید بود قرنطینه شوید.

سفر به کانادا با ویزای توریستی در زمان کرونا

در خصوص مسافران هوایی، از 7 ژانویه 2021 میلادی، مسافران با 5 سال سن یا بیشتر باید قبل از سوار شدن به پروازهای بین المللی که مقصد آنها کشور کانادا می باشد نتیجه آزمایش منفی COVID-19 را به شرکت هواپیمایی ارائه دهند. ضمنا وزیر بهداشت عمومی کانادا " بیل بلر " اعلام نموده که تعداد افسران مرزی مستقر در فرودگاه ها و مرزهای ورودی هم افزایش خواهد یافت تا از رعایت هرچه بیشتر قوانین مربوط به محدودیت های کرونایی، اطمینان خاطر حاصل شود. ایشان همچنین اظهار داشتتند که ارائه تست منفی COVID-19 جایگزین قرنطینه 14 روزه نمی شود.



سوالات متداول ویزای توریستی کانادا

1- مدت زمان تقریبی صدور ویزای توریستی کانادا چقدر است؟

این زمان نسبت به شرایط سفارت و متقاضی کاملا متغیر است، اما در حالت کلی 121 روز کاری زمان می برد.


2- آیا می توان تمامی مراحل اخذ ویزای توریستی کانادا را می توان به صورت غیرحضوری انجام داد؟

خیر، به استثنای ارسال مدارک سفر و پرداخت اینترنتی هزینه های ویزا، انگشت نگاری و عکس بیومتریک به صورت حضوری در کارگزاری خدمات ویزای سفارت کانادا VAC انجام می شود.

منبع : ویزای توریستی کانادا

بازدید : 17
سه شنبه 16 فروردين 1401 زمان : 12:51

راهنمای اخذ ویزای کانادا

از آنجاییکه کشور کانادا دارای سطح رفاهی، اجتماعی و مهمتر امنیتی بالایی برخوردار است در سالهای اخیر در میان مردم سراسر دنیا بسیار مورد توجه جهت اقامت، تحصیل و کار قرار گرفته است. به دلیل استقبال بی نظیر این افراد، دولت کانادا مقرارت بسیار سختی را جهت پذیرش بیگانگان به کشور خود وضع نموده است؛ اما با این حال همیشه میزبان خوبی برای شهروندان خارجی بوده است. در اصل ویزای کانادا مدرکی است که در پاسپورت ضمیمه می شود و نشان دهنده این است که شخص دارای شرایط مناسبی برای اقامت در آن کشور می باشد. توجه داشته باشید که گرچه دولت کانادا قوانین سخت و پیچیده ای جهت صدور ویزا دارد، اما با این حال در صورتیکه متقاضی با شرایط، مراحل و مدارک مورد نیاز آگاهی های لازم را داشته باشد، شانس دریافت ویزای او بالا می رود.

تا چند سال قبل اقامت کانادا برای خیلی‌ از افراد، شبیه به یک رویا و موضوعی دست نیافتنی بود. درسته که کشور کانادا از بدو تاسیس به دلیل شرایط جغرافیایی و سیاسی خاصی که دارد به عنوان کشوری مهاجر پذیر بوده، اما تا همین سه سال قبل، قریب به 90 درصد متقاضیان انواع ویزای کانادا، از ویزای توریستی کانادا گرفته تا ویزای تحصیلی کانادا و ویزای کاری کانادا ریفیوز یا به اصطلاح ریجکت می‌ شدند. دلیل این موضوع هم عدم آگاهی متقاضیان ویزای کانادا از شرایط سیاسی، اقتصادی کانادا و نیز عدم آگاهی از شرایط مهاجرت به کانادا و مدارک لازم برای اخذ ویزای کانادا بود.

از این جهت، کارشناسان ما در مجموعه مسافرتی سلام پرواز تصمیم بر این گرفته اند تا کلی اطلاعات مفید و تجربیات‌ شیرین و موفق خود در زمینه اخذ انواع ویزای کانادا را با شما در میان بگذارند تا بتوانید با اعتماد کامل و مهمتر با خیال راحت به برنامه ریزی های سفر خود بپردازید. در این مطلب که توسط متخصصین مجرب آژانس مسافرتی سلام پرواز به نگارش درآمده، سعی بر آن شده تا به تمامی سوالات و ابهامات ذهنی شما متقاضیان گرامی پاسخ بدهیم. ضمنا شما می توانید جهت کسب اطلاعات تکمیلی راجع به ویزا کانادا با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید و از مشاوره رایگان تلفنی مجموعه بهره مند شوید.

انواع ویزا کانادا

خیلی فرقی نمی ‌کند که هدف و انگیزه شما در سفر به کانادا دیدار اقوام و آشنایان، شرکت در همایش‌ های علمی و نمایشگاه ‌های تجاری، بازدید از جاذبه ‌های گردشگری در قالب تور کانادا، تحصیل و یا استفاده از فرصت ‌های شغلی مناسب باشد؛ با هر هدف و انگیزه ‌ای که قصد داشته باشید وارد خاک این کشور شوید، به عنوان یک ایرانی باید ویزای کانادا را در دست داشته باشید. سیاست ‌های جذاب کشور کانادا برای بیشتر ایرانیان باعث شده حتی با وجود روابط نه ‌چندان جالب دولت‌ های ایران و کانادا، همچنان این کشور بعنوان یکی از مقاصد اصلی سفرهای توریستی، تحصیلی و زندگی و... می باشد. مجموعه سلام پرواز با بیش از یک دهه تجربه در زمینه خدمات ویزای کانادا، مشاور و همراه شما برای دریافت ویزا کانادا خواهد بود و سعی دارد اطلاعات کاملی برای شما در این زمینه فراهم آورد. انواع ویزای کانادا عبارتند از:

  • ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا، یک ویزای موقت به حساب می آید که برای اهداف توریستی، بازدید از خانواده و اقامت‌ های کوتاه مدت تجاری برای افراد صادر می‌ شود. ویزای توریستی کانادا به صورت " مالتیپل " صادر می شود. شما علاقه مندان با اخذ ویزای مولتیپل کانادا این امکان را دارید که در هر بار ورود تا سقف 6 ماه در خاک این کشور اقامت داشته باشید. ویزای مالتیپل کانادا، با توجه به تاریخ انقضای پاسپورت متقاضی صادر می شود و تا زمانی که پاسپورت شما اعتبار داشته باشد، ویزای شما هم معتبر است.

  • ویزای کاری کانادا

ویزای بعدی در لیست انواع ویزای کانادا می رسد به ویزای کاری کانادا که با هدف نیروی کاری با تجربه، خود اشتغالی و شروع کسب و کار و... برای شما صادر می گردد. ویزای کار کانادا هم، نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی و فرانسوی دارد و بدون آن، درخواست شما بی هیچ شکی ریجکت می ‌شود. خوب در ادامه اگر شما بعنوان نیروی ماهر قصد اخذ ویزای کاری کانادا را دارید، می بایستی از کارفرمای خود درخواست دعوت نامه رسمی نمایید و اگر به عنوان خود اشتغالی و استارتاپ قصد اقامت در کانادا را دارید، در ابتدا باید یک ادعا نامه و توصیف نامه مبنی بر اینکه شغل پیشنهادی یک شغل خاص و فوق العاده است، ارائه کنید.

  • ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا، برای اهداف تحصیلی کوتاه مدت و بلند مدت برای متقاضیان خارجی صادر می‌ گردد. برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی و یا فرانسوی دارید و همچنین، شما عزیزان باید از سوی مدرسه، دانشگاه و یا موسسه ‌ای که قصد تحصیل در آن دارید، دعوت نامه رسمی به سفارت ارائه نمایید. توجه داشته باشید که جواب ویزای تحصیلی کانادا در بازه زمانی 4 تا 6 ماهه صادر می ‌گردد.

شرایط ویزای کانادا

ویزای توریستی یا ویزای موقت کانادا مدرک رسمی و معتبری است که به پاسپورت شما ضمیمه خواهد شد و نشاندهنده این است که شما شرایط ورود به خاک کشور کانادا را دارید. خوب شرایط کلی که برای اخذ ویزای توریستی کانادا نیاز دارید شامل داشتن پاسپورت معتبر، عدم سوء پیشینه کیفری و حقوقی، برخورداری از شرایط جسمی و ذهنی کامل و همچنین باید تعهد دهید که در زمان سفر به کانادا، به دنبال کار و استخدام نباشید؛ چرا که این کار غیر قانونی است.

همچنین از شرایط دیگر اخذ ویزای توریستی کانادا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

۱. تمکن مالی: مناسب ترین و عالیترین تمکن مالی ویزای کانادا برای هر شخص چیزی در حدود 50 هزار دلار کانادا است. توجه داشته باشید که این مبلغ ایده آل و مناسب است و امکان دارد شما با تمکن مالی کمتری هم بتوانید موفق به دریافت ویزای توریستی کانادا شوید. ضمنا تمکن مالی ویزای توریستی کانادا باید به دلار کانادا صادر گردد و توسط مدیر شعبه صادر کننده به مهر و امضا برسد.

۲. تاریخچه سفری: منظور از تاریخچه سفر با ویزای کانادا تنها مربوط به ویزای شینگن نمی شود. منظور از تاریخچه سفری، سفرهای شما در گذشته به کشورهای خارجی است که براساس تمکن و وسع مالی شما مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. ویزای شنگن، انگلیس، استرالیا، آمریکا، سنگاپور و ژاپن و... جزو ویزاها و تاریخچه های سفری معتبر و شناخته شده ای است که بشما کمک شایانی می کند.

هزینه ویزای کانادا

هزینه ویزای کانادا بسته به نوع ویزای درخواستی شما کاملا با هم متفاوت است. نرخ ویزای کانادا به 2 قسمت بررسی مدارک و انگشت نگاری تقسیم بندی می شود. هزینه ویزای توریستی کانادا 185 دلار بوده که 100 دلار آن برای بررسی مدارک و 85 دلار آن برای انگشت نگاری شما مسافران عزیز می ‌باشد. در ادامه هزینه ویزای تحصیلی کانادا 235 دلار بوده که 150 دلار از آن برای بررسی مدارک و 85 دلار آن، بابت هزینه انگشت نگاری و یا بیومتریک است. در نهایت هزینه ویزای کاری کانادا 240 دلار بوده و از این مبلغ، 155 دلار هزینه بررسی مدارک و 85 دلار آن هزینه انگشت نگاری است. توجه داشته باشید که کلیه هزینه‌ های اعلام شده باید به دلار کانادا پرداخت گردد.

خدمات

هزینه انگشت نگاری

هزینه بررسی پرونده

هزینه کلی

ویزا توریستی کانادا

85 دلار

100 دلار

300 دلار

ویزا تحصیلی کانادا

85 دلار

150 دلار

215 دلار

ویزا کاری کانادا

85 دلار

155 دلار

215 دلار

مراحل اخذ ویزای کانادا

مراحل اخذ ویزای کانادا به شرح زیر می باشد:

  • ارسال مدارک به صورت الکترونیکی برای سفارت کانادا و پرداخت هزینه‌های موجود
  • سفر به یکی از کشورهای اطرف ایران برای انجام انگشت نگاری و عکس برداری ویزای کانادا
  • پیکاپ پاسپورت به یکی از دفاتر وک جهت الصاق ویزای کانادا (در صورت ویزا شدن)
  • ویزای کانادا سفارت کانادا و چگونگی تعیین وقت سفارت کانادا

سفارت کانادا و چگونگی تعیین وقت سفارت کانادا

نکته‌ای که در این بخش حائز اهمیت می باشد، این موضوع است که برای دریافت وقت سفارت کانادا و مراحل انگشت ‌نگاری، باید به کشور دیگری مراجعه کنید؛ چرا که سفارت کانادا در ایران، در سال 1391 به دلایل مسائل سیاسی، تعطیل شد. متقاضیان ویزای کانادا برای ارائه درخواست ویزای کانادای خود، می ‌توانند به دفاتر وک در کشورهای ترکیه، امارات و گرجستان مراجعه نمایند که بهترین و راحت ترین گزینه در حال حاضر، کشور ترکیه است. اگر از طریق یک آژانس مسافرتی معتبر برای اخذ ویزای کانادا خود اقدام می ‌کنید، امکان دارد کشور مقصد برای وقت سفارت کانادا، متفاوت عمل کند. برخی از آژانس‌ ها، وقت سفارت را در کشورهای ارمنستان، امارات، گرجستان و... می ‌گیرند. توجه داشته باشید که هزینه اقامت و سفر به این کشورها در اغلب مواقع به عهده متقاضی است و پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در آژانس مسافرتی سلام پرواز تماس حاصل نمایید و مفصل در مورد شرایط و شانس اخذ ویزای کانادا گفتگو کنید.

منبع : ویزای کانادا

تعداد صفحات : 0

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 222
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 9
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 70
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 98
  • بازدید ماه : 360
  • بازدید سال : 2518
  • بازدید کلی : 9853
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی